Regulamin serwisu alezdrowo.pl

ROZDZIAŁ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE I DEFINICJE

1. Regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Serwisu funkcjonującego pod adresem alezdrowo.pl, w tym prawa, obowiązki i warunki odpowiedzialności Usługodawcy, Użytkownika i Klienta. Regulamin zawiera także informacje, do których przekazania Konsumentowi zobowiązany jest Usługodawca zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.2019.134 t.j. ze zm.).
2. Podstawowe definicje:
Regulamin: niniejszy Regulamin Serwisu alezdrowo.pl;
Usługodawca lub Administrator lub AleZdrowo: Ale Zdrowo Sp. z o.o. z siedzibą w Chomęcicach, ul. Jesionowa 4, 62-052 Chomęcice, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Poznań  Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, pod numerem KRS 0000784267, REGON: 383225587, NIP: 7773349346, wysokość kapitału zakładowego 5.000,00 zł;
Użytkownik lub Wytwórca: osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, będąca wytwórcą artykułów rolno - spożywczych, przetworów lub produktów naturalnych (kosmetyki, środki czystości, itp.), korzystająca z Serwisu w celu zamieszczania Ofert i sprzedaży Towarów;
Klient lub Gość: osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, korzystająca z Serwisu w celu przeglądania Ofert lub zakupu Towarów;
Konsument: Klient będący osobą fizyczną dokonującą czynności prawnej, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Klient lub Użytkownik to także Konsument, jeśli w danej kwestii brak oddzielnych postanowień w stosunku do Konsumenta;
Serwis: platforma informatyczno-informacyjna, dostępna pod adresem www.alezdrowo.pl, oferująca Usługi Elektroniczne, w tym zawierająca Oferty i umożliwiająca Klientom zawarcie umowy sprzedaży na odległość;
Usługa Elektroniczna lub Usługa: usługa w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2017.1219 t.j. ze zm.), świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika lub Klienta za pośrednictwem Serwisu, w tym Konto, Oferty, Formularz kontaktowy;
Konto: Usługa Elektroniczna, oznaczona indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Użytkownika lub Klienta; zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Użytkownika lub Klienta oraz informacje o czynnościach w ramach Serwisu;
Formularz kontaktowy: skrypt stanowiący środek komunikacji elektronicznej dostępny w Serwisie umożliwiający kontakt z Usługodawcą;
Oferta: oferta dotycząca sprzedaży Towaru, skierowana do Klienta i zamieszczona przez Wytwórcę w ramach Serwisu;
Towar lub Produkt: towary stanowiące artykuły rolno - spożywcze, przetwory lub produkty naturalne (kosmetyki, środki czystości, itp.), oferowane przez Wytwórcę do sprzedaży za pośrednictwem Serwisu;
Umowa: umowa na odległość, dotycząca zakupu Towaru, zawarta na skutek złożenia przez Klienta Zamówienia w Serwisie;
Zamówienie: dyspozycja zakupu Towaru złożona przez Klienta za pomocą środków komunikacji technicznej.
3. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Serwisu w sposób umożliwiający Użytkownikowi lub Klientowi jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści. Na żądanie Użytkownika lub Klienta Regulamin jest także udostępniany w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik lub Klient (np. pocztą elektroniczną).
4. Użytkownik i Klient powinni zapoznać się z Regulaminem.
5. Administrator zapewnia platformę umożliwiającą nawiązywanie kontaktu Użytkownikom i Klientom. Użytkownik może stosować także własny regulamin. Administrator nie ponosi odpowiedzialność za warunki i wykonanie umowy pomiędzy Użytkownikiem a Klientem, ani za jakość Towarów.

ROZDZIAŁ 2. INFORMACJE PODSTAWOWE I TECHNICZNE

§ 1. Informacje dla wszystkich Użytkowników i Klientów

1. Dane do kontaktu z Usługodawcą: adres: Ale Zdrowo Sp. z o.o. ul. Jesionowa 4, 62-052 Chomęcice, e-mail: kontakt@alezdrowo.pl.
2. Usługodawca świadczy usługi zgodnie z Regulaminem.
3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca to komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; dostęp do poczty elektronicznej; przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie na ekranie komputera dokumentów hipertekstowych (HTML); zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768; uruchomienie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
4. Korzystanie z Serwisu może się wiązać z zagrożeniami typowymi dla korzystania z Internetu, typu spam, wirusy, ataki hakerskie. Usługodawca podejmuje działania celem przeciwdziałania tym zagrożeniom, ale wskazuje, że publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania lub modyfikowania danych Użytkowników przez osoby nieuprawnione, dlatego Użytkownicy powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia, w tym programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.
5. Zawarcie umowy świadczenia bezpłatnej usługi następuje w momencie dokonania jakiejkolwiek czynności w Serwisie przez Użytkownika lub Klienta (np. kliknięcie w celu odczytania jakiejkolwiek informacji zamieszczonej w Serwisie). Zawarcie umowy świadczenia płatnej Usługi wymaga zachowania procedury przewidzianej w Regulaminie.
6. Korzystanie z Serwisu jest dobrowolne.
7. Obowiązuje zakaz dostarczania przez Użytkownika i Klienta treści o charakterze bezprawnym.
8. Administrator nie współpracuje z Użytkownikami ani Klientami działającymi w sposób lub w zakresie niezgodnym z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym dotyczącym usług lub produktów typu: środki odurzające (w tym zwane dopalaczami), materiały/przedmioty kolekcjonerskie; produkty uznawane za nieetyczne lub nielegalne; produkty lub usługi odwołujące się do totalitarnych metod i praktyk działania nazizmu, faszyzmu i komunizmu, produkty lub usługi odwołujące się do nienawiści rasowej i narodowościowej, stosowania przemocy, itp.; treści pornograficzne, pedofilskie, itp. W razie sprzecznego z powyższym działania Użytkownika lub Klienta, Usługodawca może żądać zaprzestania korzystania z Serwisu, do czego Użytkownik lub Klient zobowiązany jest zastosować się niezwłocznie (w ciągu 3 dni), zablokować Konto, a Użytkownikowi ani Klientowi nie przysługują żądne roszczenia względem Administratora.

§ 2. Dodatkowe informacje dla Konsumentów

I.A.1. Umowa nie jest zawarta na czas nieoznaczony i nie będzie podlegać automatycznemu przedłużeniu.
I.A.2. Minimalny czas trwania zobowiązań Konsumenta to czas korzystania z Serwisu przez Konsumenta lub wykonania Umowy.
I.A.3. Korzystanie z Serwisu przez Konsumenta nie łączy się z obowiązkiem złożenia kaucji lub udzielenia innych gwarancji finansowych.
I.A.4. Usługodawca nie ma obowiązku i nie stosuje kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U. 2017.2070 t.j. ze zm.).
I.A.5. Istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń w stosunkach prawnych z Konsumentami, w tym możliwość rozwiązywania sporów drogą elektroniczną za pomocą platformy ODR (online dispute resolution), dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

ROZDZIAŁ 3. FORMULARZ KONTAKTOWY

1. Użytkownik lub Klient może skorzystać z Formularza kontaktowego pod adresem alezdrowo.pl/kontakt w celu kontaktu z Usługodawcą, w tym skierowania zapytania do Usługodawcy lub przekazania informacji Usługodawcy.
2. Skorzystanie z Formularza kontaktowego jest bezpłatne i wymaga podania określonych danych oraz złożenia oświadczeń oraz kliknięcia w pole "Wyślij wiadomość".
3. Na adres poczty elektronicznej Użytkownika lub Klienta podany przez niego przesłana zostanie wiadomość potwierdzająca przyjęcie zgłoszenia.
4. Usługodawca podejmie działania odpowiednie do treści wiadomości od Użytkownika lub Klienta, otrzymanej za pośrednictwem Formularza kontaktowego.

ROZDZIAŁ 4. KONTO

1. Użytkownik może korzystać z Serwisu w celu zamieszczania Ofert po rejestracji Konta w Serwisie.
2. Rejestracja jest bezpłatna i wymaga następujących działań: Użytkownik powinien wypełnić formularz rejestracji podając określone dane i składając wymagane oświadczenia, w tym w sprawie akceptacji Regulaminu. Na adres poczty elektronicznej Użytkownika podany przez niego w procesie rejestracji przesłany zostanie link umożliwiający weryfikację. Logowanie do Konta polega na podaniu loginu oraz hasła ustalonych przez Użytkownika. Hasło jest poufne i nie powinno być nikomu udostępniane.
3. Konto umożliwia Użytkownikowi zarządzanie poprzez wprowadzenie lub modyfikację danych i Ofert, rozliczenia z AleZdrowo.
4. Korzystanie z Konta możliwe jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
5. Konto może zostać zablokowane przez Administratora w przypadkach przewidzianych w Regulaminie albo w powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
6. Użytkownik może w każdym czasie zrezygnować z Konta poprzez wysłanie rezygnacji na adres: kontakt@alezdrowo.pl .
7. Dla korzystania z Serwisu przez Klientów koniecznie jest posiadanie Konta. Odpowiednie zastosowanie mają punkty 1-6 niniejszego rozdziału.
8. Niezależnie od Konta w Serwisie Użytkownik lub Klient może korzystać z Serwisu z wykorzystaniem konta posiadanego w innych serwisach, np. Google, Facebook.

ROZDZIAŁ 5. OFERTY I SPRZEDAŻ

§ 1. Ogólne

1. Usługodawca nie prowadzi sprzedaży Towarów a jedynie pośredniczy między Użytkownikiem i Klientem umożliwiając im zawarcie Umowy.
2. Użytkownik zapewnia, że Towary stanowią lokalne artykuły rolno - spożywcze, przetwory lub produkty naturalne (kosmetyki, środki czystości, itp.), wyprodukowane przez Użytkownika.
3. Użytkownik zapewnia, że produkcja Towarów odbywa się zgodnie z przepisami prawa, w tym ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U.2018.1541 t.j.) lub ustawą z dnia 16 grudnia 2005 r. o produktach pochodzenia zwierzęcego (Dz.U.2019.824 t.j.).
4. Wytwórca jest wyłącznie odpowiedzialny za prawidłowość zamieszczonego przez niego opisu Towaru oraz jego dostępność. AleZdrowo nie ponosi odpowiedzialności za prawdziwość, aktualność ani zgodność opisu Towaru w Serwisie ze stanem faktycznym.
5. Oferta opublikowana w Serwisie jest ofertą w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego i jest wiążąca dla Wytwórcy przez okres w niej wskazany, a jeśli okres ten nie został wskazany przez okres zamieszczenia w Serwisie.
6. Użytkownik ma obowiązek działać w sposób zgodny z przeznaczeniem Serwisu, z Regulaminem oraz z odpowiednimi przepisami prawa. Obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
7. AleZdrowo nie udziela gwarancji ani nie świadczy usług posprzedażowych.

§ 2. Oferty

1. Użytkownik może zamieszczać w Serwisie Oferty dotyczące Towarów.
2. Oferta powinna zawierać co najmniej:
1) opis wraz z ceną Towaru (wskazaną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym informację o alergenarch);
2) oznaczenie pochodzenia Towaru;
3) sposoby i koszty dostawy Towaru;
4) dane kontaktowe Użytkownika.
3. Użytkownik może zamieścić także:
1) zdjęcia Towaru w liczbie nieprzekraczającej 5;
2) dodatkowe informacje odnośnie Towaru;
3) własny regulamin, z tym zastrzeżeniem, że może on dotyczyć tylko umów sprzedaży pomiędzy Użytkownikiem a Klientem i nie może być sprzeczny z Regulaminem;
4) informacje o dodatkowych ofertach, ofertach tymczasowych, itp.
3. Użytkownik zobowiązuje się nie umieszczać w ramach Ofert:
1) skryptów, np. Java Script;
2) kodów html niezwiązanych z formatowaniem tekstu;
3) elementów graficznych, które ingerują w szablon Serwisu i zmieniają jego standardowy układ,
4) odnośników do innych stron internetowych,
5) formularzy kontaktowych.

§ 3. Zamieszczanie Ofert

1. Oferty mogą być zamieszczane tylko za pośrednictwem Konta Użytkownika.
2. Użytkownik może zamieścić nieograniczoną liczbę Ofert.
3. Zamieszczenie Oferty jest bezpłatne. W przypadku zawarcia Umowy AleZdrowo pobiera prowizję w wysokości 10%. Ewentualne dodatkowe usługi i indywidualne zniżki prowizji związane z określonym okresem promocyjnym lub zapewnieniem odpowiedniego wolumenu obrotów będą wynikać z odrębnych ustaleń stron.
4. Oferta może zostać uaktualniona lub zmieniona przez Użytkownika z tym zastrzeżeniem, że zmiana nie może polegać na zmianie Towaru.
5. Użytkownik nie może w ramach Serwisu zamieszczać zdjęć niedotyczących Towaru ani Oferty, w szczególności takich, których celem jest promocja produktów bądź oznaczeń Użytkownika lub osoby trzeciej.
6. Kolejność, w jakiej Oferta pojawia się w Serwisie, określana jest automatycznie i jednostronnie przez Administratora. Użytkownik nie będzie zgłaszał żadnych pretensji w stosunku do Usługodawcy w związku z kolejnością Oferty w Serwisie.
7. Usługodawca może stosować czasowe oferty promocyjne, w tym rabaty dotyczące prowizji. Informacje w tym zakresie będą każdorazowo zamieszczane w Serwisie.
8. Oferta Użytkownika może być promowana na zasadach ustalonych z Użytkownikiem.
9. Rozliczenia pomiędzy Użytkownikiem a AleZdrowo dokonywane są za pośrednictwem systemu płatności Przelewy24 Pasaż (https://www.przelewy24.pl/rozwiazania-platnicze/pasaz). Użytkownik zobowiązany jest dokonać rejestracji w systemie Przelewy24 za pomocą formularza dostępnego w Serwisie, zawrzeć z PayPro S.A. "Umowę o przyjmowanie zapłaty przy użyciu instrumentów płatniczych" oraz poddać się weryfikacji zgodnie z wymogami Przelewy24.
10. Rozliczenia dokonywane są po uprzednim zaksięgowaniu wpłaty na koncie AleZdrowo i potraceniu prowizji oraz ewentualnych innych opłat wynikających z Regulaminu.


§ 4. Zamówienia i ich realizacja

1. Zamówienie może być złożone poprzez wypełnienie formularza, dostępnego w Serwisie przy opisie Oferty.
2. Zamówienia można składać po uprzednim zarejestrowaniu Konta Klienta w Serwisie.
3. Klient zobowiązany jest do starannego wypełnienia formularza, podając wszystkie dane zgodnie ze stanem faktycznym oraz określając wybrany sposób dostawy.
4. Klient podaje w formularzu dane oraz składa oświadczenia, w tym w sprawie akceptacji Regulaminu, przetwarzania danych osobowych, przekazywania informacji handlowych.
5. Klient może zamawiać Towary u różnych Wytwórców w ramach jednego Zamówienia.
6. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Zamówienia składane w dni powszednie po godzinie 14:00, soboty, niedziele lub święta są rozpatrywane następnego dnia roboczego, o ile Wytwórca nie zastrzegł inaczej.
7. Potwierdzenia złożenia Zamówienia dokonuje Klient poprzez wybranie przycisku (pola) oznaczonego "zamówienie z obowiązkiem zapłaty". Klient otrzyma potwierdzenie Zamówienia na wskazany przez Klienta adres e-mail.
8. Czas realizacji zamówienia (tj. do dnia wysyłki Towaru) wynosi do 2 dni roboczych, o ile Wytwórca nie zastrzegł innego terminu.

§ 5. Płatności

1. Wszystkie ceny Towarów podawane w Sklepie są cenami brutto w złotych polskich (ceny zawierają podatek VAT). Cena Towaru nie uwzględnia kosztów, o których mowa w punkcie 2 poniżej. Cena Towaru podana w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia jest wiążąca dla stron Umowy.
2. Koszty związane z dostawą Towaru (np. transport, dostarczenie, usługi pocztowe) i ewentualne inne koszty ponosi Klient. Wysokość tych kosztów może zależeć od wyboru Klienta co do sposobu dostawy Towaru. Informacja o wysokości tych kosztów jest przekazywana na etapie składania Zamówienia.
3. Klient dokonuje zapłaty za pośrednictwem systemu płatności Przelewy24 Pasaż (https://www.przelewy24.pl/rozwiazania-platnicze/pasaz) - zapłata przed wysyłką Towaru (przedpłata). Po złożeniu Zamówienia Klient powinien dokonać zapłaty za pośrednictwem systemu Przelewy24. Realizacja Zamówienia następuje po zaksięgowaniu wpłaty Klienta.
4. Wytwórca może oferować również płatność przy odbiorze Towaru (za pobraniem) Szczegółowe informacje o sposobach i kosztach dostawy znajdują się w Ofercie lub są przekazywane na etapie składania Zamówienia. Realizacja zamówienia następuje po przyjęciu Zamówienia.
5. Na każdy sprzedany Produkt Wytwórca wystawia dowód zakupu i doręcza go Klientowi, o ile przepisy powszechnie obowiązującego prawa wymagają doręczenia.
6. Klient zobowiązany jest do zapłaty w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży, o ile sposób zapłaty nie wymaga zachowania innego terminu. Jeżeli w tym terminie Klient nie dokona zapłaty, wtedy - zgodnie z art. 491 § 1 kodeksu cywilnego (Dz.U.2017.459 t.j. ze zm.) - Wytwórca wyznaczy Klientowi dodatkowy termin na zapłatę, po którego bezskutecznym upływie będzie uprawniony do odstąpienia od umowy. Jeżeli Klient oświadczy, że świadczenia nie spełni, Wytwórca może odstąpić od umowy bez wyznaczenia terminu dodatkowego, także przed nadejściem oznaczonego terminu spełnienia świadczenia.
7. Podmiotem świadczącym usługę płatności elektronicznych jest PayPro SA (PayPro) z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Kanclerskiej 15 (60-327), wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numerem NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 4.500.000,00 zł, w całości opłaconym oraz do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem UKNF IP24/2014. Nadzór nad wykonywaniem przez PayPro S.A. działalności w zakresie usług płatniczych sprawuje Komisja Nadzoru Finansowego.

§ 6. Dostawa

1. Towar wysyłany jest na adres wskazany przez Klienta w Formularzu, o ile Wytwórca i Klient nie ustalą inaczej.
2. Obowiązują warunki dostawy określone przez Wytwórcę. Szczegółowe informacje o sposobach i kosztach dostawy znajdują się w Ofercie lub są przekazywane na etapie składania Zamówienia.
3. Z chwilą wydania Towaru Klientowi lub przewoźnikowi na Klienta przechodzą korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru. Przy sprzedaży na rzecz Konsumenta niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Konsumenta z chwilą wydania Towaru Konsumentowi. Za wydanie Towaru uważa się jego powierzenie przez Wytwórcę przewoźnikowi, jeżeli Wytwórca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez Konsumenta.
4. Przyjęcie przesyłki z Towarem przez Klienta bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia w przewozie, chyba że:
a) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki;
b) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika;
c) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika;
d) szkodę niedającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.

§ 7. Odpowiedzialność Wytwórcy

1. Wytwórca ponosi odpowiedzialność za Towary.
2. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest wyłączona w stosunkach prawnych z Klientami.
3. Wytwórca jest odpowiedzialny względem Konsumenta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) na zasadach określonych w przepisach kodeksu cywilnego (Dz.U.2017.459 t.j. ze zm.) oraz w ustawie z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.2017.683 t.j. ze zm.), w tym na następujących zasadach:
1) wada fizyczna polega na niezgodności Towaru z umową. W szczególności Towar jest niezgodny z umową, jeżeli:
a) Towar nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
b) Towar nie ma właściwości, o których istnieniu Wytwórca zapewnił Konsumenta;
c) Towar nie nadaje się do celu, o którym Konsument poinformował Wytwórcę przy zawarciu umowy, a Wytwórca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
d) Towar został Konsumentowi wydany w stanie niezupełnym.
2) Towar ma wadę prawną, jeżeli Towar stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążony prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu Towarem wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu; w razie sprzedaży prawa Wytwórca jest odpowiedzialny także za istnienie prawa;
3) Wytwórca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w Towarze w tej samej chwili.
4) Wytwórca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Konsument wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy;
5) jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania Towaru, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta;
6) Wytwórca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru konsumentowi;
7) uprawnienia Konsumenta z tytułu rękojmi to:
a) żądanie obniżenia ceny Towaru albo odstąpienie od umowy, chyba że Wytwórca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie;
b) Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Wytwórcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Wytwórcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia;
8) Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Wytwórcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie - do miejsca, w którym rzecz została jemu wydana.

§ 8. Rozwiązanie Umowy, odstąpienie od Umowy z Wytwórcą

1. Odstąpienie od Umowy przez Wytwórcę lub Klienta może nastąpić na zasadach określonych w przepisach kodeksu cywilnego (Dz.U.2017.459 t.j. ze zm.).
2. Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru, z tym zastrzeżeniem, że prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do niektórych umów, w tym:
1) w której Towarem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Wytwórca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
3) w której Towarem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4) w której Towarem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
5) w której Towarem są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Wytwórca nie ma kontroli.
3. Informacje o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta zawarte są w pouczeniu o prawie odstąpienia.
4. Wytwórca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zobowiązany jest zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru. Wytwórca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
6. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Wytwórcę, Wytwórca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
7. Konsument zobowiązany jest do zwrotu Towaru wraz z wszystkimi elementami wyposażenia, w tym opakowania, o ile stanowi ono istotny element Towaru. Wytwórca może powstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia Wytwórcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, chyba że Wytwórca zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
10. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy Umowa uważana jest za niezawartą.

§ 9. Reklamacje do Wytwórcy

1. Reklamacje Klient powinien kierować do Wytwórcy w formie pisemnej na adres Wytwórcy, o ile Wytwórca nie zastrzegł inaczej.
2. W przypadku stwierdzenia, że przesyłka z Towarem jest naruszona, doznała ubytku lub uszkodzenia, Klient powinien niezwłocznie (nie później niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki) złożyć reklamację u Wytwórcy. Takie działanie umożliwi dochodzenie roszczeń od przewoźnika. Nie jest to warunkiem rozpatrzenia reklamacji Konsumenta.
3. Reklamacja powinna zawierać szczegółowy opis problemu i żądanie Klienta, ewentualnie także dokumentację fotograficzną.
4. Wytwórca zobowiązany jest rozpatrzyć reklamację Klienta w terminie 30 dni, a reklamację Konsumenta w terminie 14 dni. Jeżeli Wytwórca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni, uważa się, że uznał ją za uzasadnioną.
5. Jeśli reklamacja zostanie uznana, Wytwórca podejmie odpowiednie działania.

ROZDZIAŁ 6. KOMENTARZE

1. Usługodawca umożliwia Użytkownikom i Klientom zamieszczanie w Serwisie indywidualnych i subiektywnych wypowiedzi (komentarzy). Użytkownik lub Klient może dodawać komentarze w celu wyrażania opinii na temat treści zawartych w Serwisie. W tym celu powinien wypełnić formularz znajdujący się pod informacją i złożyć oświadczenia.
2. Komentarze nie mogą być zamieszczane anonimowo ani przy użyciu pseudonimu.
3. Komentarze Klienta mogą dotyczyć tylko Towaru, który kupił.
4. Komentarze Użytkownika mogą dotyczyć tylko jego Ofert, ewentualnie Ofert innych Użytkowników, jeśli Użytkownik dokonał zakupu Towaru.
5. Użytkownik ani Klient nie może zamieszczać komentarzy sprzecznym z powszechnie obowiązującym prawem, naruszających godność osobistą lub obraźliwych, niedotyczących treści zawartych w Serwisie informacyjnym lub zawierających reklamę własnej lub cudzej działalności.
6. Użytkownik lub Klient publikuje komentarze na własną odpowiedzialność, tj. ponosi wyłączną odpowiedzialność cywilną lub karną za treści swoich wypowiedzi. Usługodawca może kontrolować treść komentarzy, moderować je lub usuwać komentarze o treści niezgodnej z Regulaminem.
7. Usługa świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
8. Usługodawca może korzystać z opinii na potrzeby treści zamieszczanych w Serwisie lub na potrzeby przeprowadzania statystyk.

ROZDZIAŁ 7. ODPOWIEDZIALNOŚĆ

1. AleZdrowo ponosi odpowiedzialność na zasadach ogólnych, wynikających z właściwych przepisów prawa. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest wyłączona w stosunkach prawnych z Użytkownikami lub Klientami będącymi przedsiębiorcami.
2. Z zastrzeżeniem odrębnych postanowień dotyczących Konsumentów, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności:
1) za jakiekolwiek szkody powstałe wskutek korzystania z Serwisu przez Użytkowników lub Klientów w sposób niezgodny z prawem lub Regulaminem;
2) za jakiekolwiek szkody powstałe na skutek zaprzestania świadczenia Usług lub usunięcia albo zablokowania Panelu Użytkownika, w przypadku gdy nastąpiło to z przyczyn leżących po stronie Użytkownika bądź ze względu na naruszenie przepisów prawa lub Regulaminu.
3. AleZdrowo nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone na stronach internetowych umieszczonych w innych domenach niż www.alezdrowo.pl, do których linki zawarto w Serwisie.
4. AleZdrowo nie jest stroną umowy sprzedaży Towaru i nie ponosi żadnej odpowiedzialności w tym zakresie. Klient powinien kierować swoje roszczenia do Wytwórcy - szczegółowe informacje w tym zakresie zawarte są w rozdziale 5.

ROZDZIAŁ 8. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

1. Odstąpienie od umowy dotyczącej Usług Elektronicznych przez Usługodawcę, Użytkownika będącego przedsiębiorcą lub Klienta będącego przedsiębiorcą może nastąpić na zasadach określonych w przepisach kodeksu cywilnego (Dz.U.2017.459 t.j. ze zm.).
2. Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy dotyczącej Usług Elektronicznych w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Informacje o odstąpieniu od umowy przez Konsumenta zawarte są w pouczeniu o prawie odstąpienia.
3. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do niektórych umów, w tym o świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy lub w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Usługodawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
4. Usługodawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, o ile takie nastąpiły w związku z Usługami Elektronicznymi Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
5. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy umowa uważana jest za niezawartą.

ROZDZIAŁ 9. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI

1. Reklamacje w zakresie Serwisu i Usług Elektronicznych Użytkownik lub Klient powinien kierować na adres Usługodawcy w formie pisemnej
2. Reklamacja powinna zawierać szczegółowy opis przedmiotu reklamacji i żądanie Użytkownika lub Klienta.
3. Usługodawca zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli Usługodawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta w ww. terminie, uważa się, że uznał ją za uzasadnioną. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do Użytkownika będącego przedsiębiorcą lub Klienta będącego przedsiębiorcą.
4. Jeśli reklamacja zostanie uznana, Usługodawca podejmie odpowiednie działania.

ROZDZIAŁ 10. DANE OSOBOWE

1. Podane przez Użytkowników lub Klientów dane osobowe Usługodawca przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. L 119 z 4.5.2016, dalej: "Rozporządzenie"). W szczególności:
2. Usługodawca zapewnia, aby dane te były:
3. przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla Użytkowników i Klientów i innych osób, których dane dotyczą;
4. zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami;
5. adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane;
6. prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane;
7. przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane;
8. przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych,
9. Usługodawca stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do charakteru, zakresu, kontekstu i celów przetwarzania oraz ryzyka naruszenia praw lub wolności osób fizycznych;
10. Usługodawca zapewnia dostęp do danych osobowych i korzystanie z innych praw Użytkownikom i innym osobom, których dane dotyczą, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
11. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda Użytkowników lub Klientów, lub wystąpienie innej przesłanki uprawniającej do przetwarzania danych osobowych według Rozporządzenia.
12. Usługodawca gwarantuje realizację uprawnień osób, których dane osobowe są przetwarzane na zasadach wynikających z odpowiednich przepisów, w tym osobom tym przysługuje:
1) prawo wycofania zgody w sprawie przetwarzania danych osobowych;
2) prawo do informacji dotyczących ich danych osobowych;
3) prawo do kontroli przetwarzania danych, w tym ich uzupełniania, uaktualniania, prostowania, usuwania;
4) prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania lub do ograniczenia przetwarzania;
5) prawo do skargi do organu nadzoru i korzystania z innych środków prawnych celem ochrony swoich praw.
7. Osoba mająca dostęp do danych osobowych przetwarza je wyłącznie na podstawie upoważnienia Usługodawcy lub umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych i wyłącznie na polecenie Usługodawcy.
8. Usługodawca zapewnia, że nie udostępniania danych osobowych innym podmiotom aniżeli upoważnionym na podstawie właściwych przepisów prawa, chyba że wymaga tego prawo Unii Europejskiej lub prawo polskie.
9. W związku z działalnością gospodarczą Usługodawca korzysta z usług innych podmiotów, w tym w celu wykonywania umów. Dane osobowe mogą być przekazywane:
1) Użytkownikom lub Klientom;
2) firmie hostingowej,
3) dostawcy oprogramowania do obsługi Serwisu,
4) dostawcy usług internetowych,
5) firmom świadczącym usługi kurierskie lub pocztowe,
6) dostawcy platformy płatności elektronicznych,
7) dostawcy oprogramowania do wystawiania faktur,
8) podmiotom świadczącym obsługę księgową lub prawną;
9) podmiotom świadczącym usługi marketingowe.

ROZDZIAŁ 11. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

1. Prawa do Serwisu oraz treści w nim zawartych należą do Usługodawcy, o ile co innego nie wynika z Serwisu.
2. Adres Serwisu, pod którym jest dostępny Serwis, a także zawartość strony internetowej www.alezdrowo.pl stanowią przedmiot prawa autorskiego i są chronione przez prawo autorskie, prawo własności przemysłowej i prawo własności intelektualnej.
3. Wszystkie logotypy, nazwy własne, projekty graficzne, filmy, teksty, formularze, skrypty, kody źródłowe, hasła, znaki towarowe, znaki serwisowe itp. są znakami zastrzeżonymi i należą do ich właścicieli. Pobieranie, kopiowanie, modyfikowanie, reprodukowanie, przesyłanie lub dystrybuowanie jakichkolwiek treści ze strony www.alezdrowo.pl bez zgody właściciela jest zabronione.
4. Korzystanie z Serwisu nie oznacza nabycia przez Użytkownika lub Klienta jakichkolwiek praw, w tym praw na dobrach niematerialnych do utworów w nim zawartych. Użytkownik może korzystać z tych utworów jedynie w zakresie dozwolonym w przepisach ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 2017.880 t.j. ze zm.).
5. W przypadku wykorzystania przez Użytkownika ze zdjęć, grafik i innych utworów Użytkownik ponosi odpowiedzialność w zakresie praw autorskich i prawa własności intelektualnej. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody osób trzecich spowodowanych naruszeniem praw autorskich lub praw własności intelektualnej przez Użytkownika.
6. Użytkownik zamieszczając Ofertę potwierdza, że jest właścicielem praw autorskich do wszelkich materiałów, w tym prawa do powielania i korzystania z materiałów (zdjęć, tekstu, itd.) zamieszczonych w Serwisie i tym samym Użytkownik przejmuje na siebie pełną odpowiedzialność za ewentualne za szkody osób trzecich spowodowanych naruszeniem praw autorskich lub praw własności intelektualnej.
7. Na wypadek jakichkolwiek roszczeń osoby trzeciej dotyczących treści opublikowanych przez Użytkownika, w szczególności związanych z naruszeniem praw autorskich lub praw własności intelektualnej, Użytkownik zwalnia Usługodawcę z wszelkiej odpowiedzialności wynikającej z takich roszczeń oraz dokona zwrotu wszelkich kosztów i wydatków (wliczając w to wynagrodzenia za usługi prawne) z tego tytułu.


ROZDZIAŁ 12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
2. Wszelkie odstępstwa od Regulaminu wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Usługodawcą i Użytkownikiem albo Usługodawcą i Klientem będzie sąd właściwy według siedziby Usługodawcy. Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Usługodawcą i Konsumentem będzie sąd właściwy według odpowiednich przepisów (tj. sąd właściwy według zasad ogólnych (sąd miejsca zamieszkania pozwanego) albo inny dogodniejszy dla Konsumenta (według art. 31-37 kodeksu postępowania cywilnego).

 


PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY O USŁUGI ELEKTRONICZNE
(dotyczy tylko konsumentów)

Mają Państwo prawo odstąpić od umowy dotyczącej usług elektronicznych w ramach serwisu www.alezdrowo.pl w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. 

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Poniżej podajemy nasze dane kontaktowe:

Ale Zdrowo Sp. z o.o., ul. Jesionowa 4, 62-052 Chomęcice
e-mail: kontakt@alezdrowo.pl

Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

Skutki odstąpienia od umowy: w przypadku odstąpienia od umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.


WZÓR OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
(dotyczy tylko konsumenta)

_________., ____________.

 

__________
(imię i nazwisko Klienta)
______________
______________
(adres do korespondencji)
_____________
(numer telefonu do kontaktu)

Ale Zdrowo Sp. z o.o.
ul. Jesionowa 4
62-052 Chomęcice
kontakt@alezdrowo.pl


ODSTĄPIENIE OD UMOWY NA ODLEGŁOŚĆ

Oświadczam, że odstępuję od umowy na odległość, zawartej w dniu ________________ i dotyczącej _________________ za cenę ___________


Poniżej wskazuję dane do zwrotu ceny, który powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni.

_______________________
_______________________

 

_______________________
(imię, nazwisko i podpis Klienta,
jeśli formularz jest wysyłany w formie papierowej)